FAQ
Co to jest InPost Fresh?
InPost Fresh to aplikacja, która pozwala na wygodne zakupy bez wychodzenia z domu! Dzięki szerokiej ofercie, możesz zamówić to, co w tradycyjnym sklepie: artykuły spożywcze, chemiczne, kosmetyczne, a także produkty dla dzieci czy zwierząt z dostawą do domu.
W jakim mieście mogę skorzystać z usługi?
Usługa InPost Fresh dostępna jest w całej Polsce. Wyjątek stanowią zakupy u naszego Partnera Carrefour: Warszawa, Kraków, Katowice, Sosnowiec, Mysłowice, Czeladź, Wieliczka, Wrocław, Łódź, Olsztyn, Kielce, Częstochowa, Zielona Góra i Bydgoszcz.
Kto odpowiada za realizację mojego zamówienia?
Za realizację zamówienia oraz jego nadanie odpowiada Sprzedający. Szczegółowe informacje dot. podziału obowiązków znajdziesz w Regulaminie.
Kto odpowiada za przyjmowanie oraz odpowiadanie na moje zgłoszenia reklamacyjne, odstąpienia od umowy oraz zapytania?
Za przyjmowanie oraz przekazywanie zgłoszeń reklamacyjnych, odstąpienia od umowy, zapytań do Sprzedającego odpowiada InPost Fresh jako przedstawiciel Sprzedającego. Za ich rozpatrywanie odpowiada wówczas Sprzedający. Szczegółowe informacje dot. podziału obowiązków znajdziesz w Regulaminie.
Kto odpowiada za aspekty techniczne aplikacji?
Za zapewnienie technicznych możliwości zawierania pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym umowy sprzedaży odpowiada InPost Fresh. Szczegółowe informacje dot. podziału obowiązków znajdziesz w Regulaminie.
Kto odpowiada za płatności w aplikacji?
Za pośrednictwo w płatnościach odpowiada zewnętrzny dostawca usług płatniczych (pośrednik) Szczegółowe informacje dot. podziału obowiązków znajdziesz w Regulaminie.
Gdzie mogę pobrać aplikację InPost Fresh ?
Aplikacja dostępna jest do pobrania przez AppStore oraz Sklep Google.
ZAMÓWIENIA
Jak złożyć pierwsze zamówienie?
Zakupy u Sprzedających z wyłączeniem Carrefour
1) Skompletuj koszyk przeglądając kategorie bądź używając wyszukiwarki. 2) Uzupełnij dane dostawy. 3) Wybierz rodzaj dostawy (kurier InPost lub Paczkomat) 4) Opłać zamówienie i czekaj na dostawę!
Zakupy w sieci partnerskiej Carrefour
1) Wprowadź swój kod pocztowy, a my sprawdzimy, czy Partner dostarcza zakupy w Twojej okolicy. 2) Uzupełnij dane dostawy oraz wybierz przedział godzinowy, w którym kurier ma dostarczyć zamówienie. 3) Skompletuj zakupy i wybierz dogodną formę płatności. 4) Opłać zamówienie i czekaj na dostawę!
Czy mogę złożyć zamówienie bez rejestracji w aplikacji?
Bez rejestracji masz możliwość przejrzeć oferty Sprzedawców dostępne na platformie. W celu zrealizowania zamówienia niezbędna jest rejestracja konta.
Jakie produkty dostępne są do zamówienia?
Dzięki aplikacji InPost Fresh możesz zrealizować zamówienia na artykuły świeże, artykuły dla zwierząt, środki czystości, artykuły spożywcze, kosmetyczne i higieniczne oraz produkty dla dzieci.
Czy mogę zamówić świeżą żywność w InPost Fresh?
Świeże produkty możesz zamówić w sieci Carrefour, którą znajdziesz na banerze widocznym pod sekcją "Kategorie". Pamiętaj, że zakupy z Carrefour dostępne są w wybranych miastach.
Jak wygląda kwestia produktów o zmiennej wadze?
Takie produkty oznaczone są symbolem wagi. Ich waga może nieco różnić się od wagi podanej na karcie produktu. Jeśli okaże się, że wybrany produkt po zważeniu jest lżejszy, różnica w cenie (nadpłata) w przypadku płatności online zostanie zwrócona na Twoje konto. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
Czy nakładane są limity produktowe?
Niektóre z produktów dostępnych w aplikacji są objęte limitem ilościowym, przypadającym na jedno zamówienie. Informacja dostępna jest w Aplikacji dla zalogowanych Użytkowników, podczas dodawania produktów do koszyka. Jeśli produkt nie jest objęty żadnym limitem w ramach Aplikacji obowiązuje go limit wynikający z Regulaminu obejmujący 10szt.
Czy mogę zmienić zamówienie, które już złożyłem?
Po złożeniu zamówienia nie ma możliwości jego edycji. Jeśli zapomniałeś dodać produkty do koszyka, złóż następne zamówienie.
Czy mogę wrócić do koszyka, który rozpocząłem?
Masz taką możliwość z wyłączeniem zakupów z sieci Carrefour. Dla koszyków Carrefour, zmiany można dokonywać do 30 minut od wybrania slotu czasowego.
Czy mogę złożyć zamówienie dla innej osoby?
Tak, dostarczymy zakupy pod wskazany przez Ciebie adres. Podczas finalizacji zamówienia możesz podać dane osoby, dla której składasz zamówienie. Pamiętaj, że powiadomienia o statusach zamówienia będą przychodziły na adres mailowy, podany w procesie rejestracji.
Jak sprawdzić status zamówienia?
Informacje o zmianie statusu Twojego zamówienia, będą przychodziły na adres e-mail podany w procesie rejestracji. Status zamówienia sprawdzisz również w zakładce Twoje zamówienia.
Gdzie znajdę swoje dotychczasowe zamówienia?
Zamówienia aktualne, jak i historyczne wraz z listą zamówionych produktów i danymi odbiorcy oraz dostawy, które są w trakcie realizacji znajdziesz w zakładce Twoje Zamówienia dostępnej po przejściu do Konta. Możesz w tym miejscu sprawdzać ich statusy.
Co się wydarzy, gdy produkt, który został wybrany nie będzie dostępny u Sprzedawcy?
Dla zamówień z wyłączeniem Carrefour, Sprzedawca poinformuje Cię o brakujących produktach oraz o ewentualnych opcjach rozwiązania tej sytuacji. W przypadku zakupów z sieci partnerskiej Carrefour postaramy się o zamienniki, które Kurier zabierze ze sobą. Przy odbiorze możesz zdecydować, czy zamienniki zostają z Tobą czy wracają do nadawcy.
Jaka jest minimalna kwota zamówienia?
Dla wszystkich zamówień, poza zakupami w Carrefour kwota minimalna nie obowiązuje. W ramach zakupów partnerskich w Carrefour minimalna wartość zamówienia wynosi 100 zł.
Co się stanie, gdy nie odbiorę zamówienia?
W przypadku dostawy kurierem – kurier podejmuje dwie próby dostarczenia zamówienia. Paczkomat przechowa Twoje zamówienie przez 48h. Jeśli po tym czasie odbiór zamówienia nie powiedzie się, zakupy wrócą do Sprzedawcy.
Kupując od kilku sprzedawców, czy mogę dokonać jednej płatności?
W przypadku zakupów od wielu sprzedawców (z wyłączeniem sieci Carrefour) płacisz tylko raz. Płatność za zamówienie z sieci Carrefour zrealizujesz osobno.
Co, jeśli nie mogę znaleźć informacji których szukam w opisie produktu?
Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny pod adresem inpostfresh.pl/kontakt.
Czy mogę złożyć sugestię dotyczącą aplikacji/asortymentu?
Oczywiście, każda opinia i sugestia są dla nas ważne. Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny pod adresem inpostfresh.pl/kontakt.
Jak anulować zamówienie?
Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny na inpostfresh.pl/kontakt.
Czy mogę zmienić adres/datę/godzinę zamówienia?
Modyfikacje daty, terminu oraz miejsca dostawy po złożeniu zamówienia, nie są możliwe.
Czy mogę sprawdzić datę ważności produktu?
Na ten moment nie ma takiej możliwości.
Czy jest możliwość realizacji zamówień cyklicznych?
Na chwilę obecną nie oferujemy takiej możliwości.
Czy jest możliwość zapakowania zakupów EKO?
Forma zapakowania produktów zależna jest wyłącznie od Sprzedającego. Nie wykluczamy, że produkty mogą być zapakowane w opakowania EKO.
Jak skopiować ostatnie zamówienie?
Na chwilę obecną nie umożliwiamy tej funkcjonalności.
KODY RABATOWE
Czym różni się kod rabatowy od kuponu?
Sieć Carrefour, cyklicznie oferuje unikatowe kody rabatowe, które wykorzystasz podczas zakupów w tej sieci. Dodatkowo, w aplikacji znajdziesz również, kupony rabatowe, które obniżają wartość dla wszystkich pozostałych zamówień, które spełnią warunki kuponu.
Z jakich rabatów mogą skorzystać w aplikacji?
W aplikacji możesz wykorzystać kupony rabatowe na dowolne zakupy z wyłączeniem partnera Carrefour bądź unikatowe kody dla zakupów z Carrefour. Kupony na zakupy oraz kody ze sklepu Carrefour nie są zamienne.
Jak wykorzystać kupon lub kod rabatowy?
Kod na zakupy w Carrefour należy wpisać w pole „Kod rabatowy” podczas kompletowania zamówienia. Kupony rabatowe działające dla pozostałych zamówień należy wcześniej dodać do konta. Następnie w podsumowaniu zamówienia należy wybrać jeden z dostępnych kuponów i cieszyć się zniżką. W oknie „Do zapłaty” wartość zamówienia zostanie pomniejszona o wartość kuponu.
Jak dodać kupon do aplikacji?
Kupon rabatowy dodasz po zalogowaniu się do aplikacji. Wybierz Konto”, a następnie „Kupony rabatowe”. W sekcji „aktywne” należy dodać kupon przez przycisk „Dodaj kupon”. W polu „Twój kupon” wpisz unikalną treść kuponu, a następnie kliknij „Dodaj kupon".
Do kiedy mogę wykorzystać kupon rabatowy?
Każdy unikalny kupon i kod rabatowy mają inną datę ważności. W przypadku kuponów sprawdzisz ją w zakładce „Kupony rabatowe” po wyborze „Konto” lub w podsumowaniu zamówienia. Dla kodów rabatowych datę ważności znajdziesz w zależności od kanału pozyskania, w wiadomości e-mail lub na banerze w aplikacji.
Mój kupon/kod wygasł, co teraz?
Jeżeli kupon/kod rabatowy nie został wykorzystany w terminie, wygaśnie i nie będzie możliwości wznowienia go. Nie martw się, zawsze jest szansa na kolejne kupony!
Jak zdobyć kupon/kod rabatowy?
Kupony/kody są generowane na specjalne okazje. Znajdziesz je śledząc nowinki na inpostfresh.pl, na naszym Instagramie @inpostfresh lub na Facebooku.
Mój kupon/kod rabatowy nie działa, co mogę zrobić?
Koniecznie daj nam znać na fresh@inpost.pl bądź przez formularz kontaktowy.
Gdzie znajdę zasady realizacji kuponów rabatowych?
W zależności od kanału pozyskania kuponu, zasady znajdziesz w sekcji „Jak to działa?” pod banerem w aplikacji lub w załączniku nr 8 do Regulaminu Aplikacji, którego treść znajdziesz na naszej stronie.
Chcę anulować zamówienie, czy odzyskam kupon rabatowy?
W przypadku anulacji zamówienia w całości od wszystkich sprzedawców, otrzymasz zwrot rzeczywiście zapłaconej kwoty, a do Twojego konta zostanie przypisany nowy kupon, o takiej samej wartości jak ten wykorzystany do anulowanego zamówienia. W każdym innym przypadku, takim jak częściowa anulacja zamówienia lub zwrot tylko u jednego sprzedawcy, kupon rabatowy nie jest zwracany i traktowany jest jako wykorzystany.
Moje zamówienie zostało anulowane przez Sprzedającego, co z moim kuponem?
Jeżeli zamówienie zostało anulowane u wszystkich Sprzedających, Twój kupon rabatowy będzie do wykorzystania ponownie. W każdej innej sytuacji zapraszamy do kontaktu pod adresem fresh@inpost.pl, a postaramy się pomóc.
Powyżej jakiej kwoty mogę wykorzystać kupon rabatowy?
Minimalna kwota zamówienia na jaką należy zrealizować zakupy, zależna jest od rodzaju kuponu jaki otrzymasz. Każdorazowo minimalna kwota zamówienia może być inna, sprawdzisz ją w zakładce „Kupony rabatowe”.
Czy mogę komuś podać mój kupon rabatowy?
Każdy kupon rabatowy jest indywidualnie przypisany do Twojego numeru telefonu. Nie ma więc możliwości przekazania go innej osobie.
DOSTAWA
W jaki sposób dostarczamy?
Zamówienia z sieci Carrefour są obsługiwane przez specjalne samochody dostawcze InPost Fresh: lodówko-zamrażarki na kołach. Pozostałe zamówienia dostarczane są do urządzeń Paczkomat bądź wskazany adres przez kurierów InPost.
Jaki jest czas dostawy?
Dla wszystkich zamówień z wyłączeniem Carrefour, deklarowany termin doręczeń przesyłek to 1-2 dni robocze, licząc od dnia nadania.
W przypadku zamówień z sieci Carrefour, to Ty możesz wybrać przedział czasowy, który Ci odpowiada.
Jak działa dostawa z Carrefour?
Dostawa jest realizowana w wybranych miastach w Polsce - Warszawa, Kraków, Katowice, Sosnowiec, Mysłowice, Czeladź, Wieliczka, Wrocław, Łódź, Olsztyn, Kielce, Częstochowa, Zielona Góra i Bydgoszcz. W ramach dostawy określasz przedział godzinowy, w którym kurier pojawi się z zamówieniem pod wskazanym przez Ciebie adresem. Terminy dostaw są limitowane.
Jakie są koszty dostawy?
Koszty dostawy różnią się w zależności od rodzaju dostawy. W przypadku zakupów w Carrefour koszt dostawy wynosi 9.99 zł. Dla zamówień od pozostałych Sprzedawców, dla koszyka powyżej 50 złotych, dostawa jest gratis. Dla zamówień o niższej wartości, jeżeli został wybrany Paczkomat kosz dostawy to 9,99 zł oraz 11.99 zł przy wyborze Kuriera InPost.
Jak mogę skontaktować się z kurierem?
W przypadku zamówień z sieci Carrefour, po spakowaniu i przygotowaniu Twojej przesyłki do dostarczenia, wyślemy do Ciebie wiadomość e-mail z podsumowaniem zamówienia. Znajdziesz tam również kontakt do kuriera. Przy pozostałych zamówieniach otrzymasz numer kontaktowy do kuriera w dniu doręczenia przesyłki.
W jaki sposób dostarczana (pakowana) jest szybko psująca się żywność?
Świeże zakupy z Carrefour dostarczane są za pośrednictwem specjalnej floty tzw. lodówko-zamrażarek na kołach. Pozostałe zamówienia są zabezpieczone w odpowiednich opakowaniach w zależności do rodzaju produktu.
Czy mogę połączyć dostawę z Carrefour z dostawą pozostałych zamówień?
Nie ma możliwości połączenia tych dwóch usług.
PŁATNOŚCI
W jaki sposób mogę zapłacić?
Do wyboru są formy płatności takie jak: szybki przelew oraz BLIK.
Czy mogę otrzymać fakturę?
Podczas składania zamówienia, po skompletowaniu koszyka na ekranie z podsumowaniem możesz wyrazić chęć otrzymania faktury. Jeżeli potrzebujesz fakturę na zamówienie już zrealizowane, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny pod adresem inpostfresh.pl/kontakt.
Gdzie mogę uzupełnić dane do faktury?
W zakładce Konto -> Dane do faktury możesz dodawać i edytować dane potrzebne do faktury.
Jak uzyskać korektę/duplikat faktury?
Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny inpostfresh.pl/fresh.
Czy mogę zapłacić gotówką?
Aktualnie nie umożliwiamy płatności gotówką.
ALKOHOL
Gdzie znajdę alkohol?
Sprzedaż odbywa się w wydzielonej kategorii „Alkohole”, którą znajdziesz na naszej głównej stronie w aplikacji InPost Fresh.
Czy muszę być pełnoletni by zamówić alkohol?
Tak, w aplikacji trzeba złożyć oświadczenie o ukończeniu 18-go roku życia.
Czy kurier zweryfikuje mój wiek podczas dostawy?
Tak, kurier może poprosić o okazanie dokumentu potwierdzającego ukończenie 18-go roku życia.
Czy kurier może zweryfikować mój stan trzeźwości?
Tak, kurier dokonuje weryfikacji stanu trzeźwości kupującego na podstawie zachowania i wszelkich oznak na to wskazujących.
Czy kurier może nie wydać mi przesyłki?
Tak, do odmowy wydania przesyłki wystarczy przekonanie kuriera o byciu w stanie nietrzeźwości przez kupującego lub brak dokumentu potwierdzającego ukończenie 18-go roku życia.
Przesyłka z alkoholem została uszkodzona lub nie zgadza się zawartość, co mam zrobić?
Niezwłocznie skontaktuj się z nami pod adresem mailowym fresh@inpost.pl, lub napisz do nas przez formularz kontaktowy dostępny w aplikacji lub na naszej stronie www.inpostfresh.pl
Czy mogę zamówić alkohol do automatu Paczkomat?
Nie ma możliwości skorzystania z tej formy dostawy. Jest to związane z wymogiem okazania dokumentu tożsamości oraz oceną stanu trzeźwości.
Mam problem z otwarciem okna Alkohole lub finalizacją zamówienia zawierającego alkohol, co zrobić?
Skontaktuj się z nami pod adresem mailowym fresh@inpost.pl bądź napisz do nas przez formularz kontaktowy dostępny w aplikacji i naszej stronie www.inpostfresh.pl.
Nie będzie mnie w domu, czy ktoś może odebrać za mnie przesyłkę zawierającą alkohol?
Nie, zamówienie może odebrać tylko osoba składająca zamówienie.
Czy mogę zamówić przesyłkę za pobraniem?
Nie, zamówienie należy opłacić z góry podczas jego finalizowania w naszej aplikacji.
Czy alkohol mogę zamówić w dowolne miejsce?
Kurier nie doręczy alkoholu do wybranych budynków/miejsc w zależności od zawartości alkoholu w produkcie. Szczegółowy opis znajdziesz w regulaminie w Załączniku nr 8: “Zasady obsługi Zamówień obejmujących napoje alkoholowe”, dodatek nr 1 “Wyłączenia w zakresie miejsc doręczeń”
Czy mogę zamówić alkohol i inne produkty?
Tak, możesz w naszej aplikacji złożyć zamówienia zarówno na alkohol jak i inne produkty podczas jednej transakcji. Należy pamiętać, że alkohol będzie zapakowany w osobną paczkę. W razie braku możliwości okazania dokumentu potwierdzającego pełnoletność lub w przypadku bycia w stanie nietrzeźwości, kurier doręczy tylko paczkę, która nie zawiera wyrobów alkoholowych.
Czy zakupię wyroby tytoniowe?
Nie ma takiej możliwości.
KONTO
Jak zmienić moje dane?
Dane podane w procesie rejestracji, możesz zmienić w zakładce Konto -> Moje dane. UWAGA: Numer telefonu nie może zostać zmieniony
Gdzie znajdę zapisane adresy?
Dla Twojej wygody, aplikacja posiada opcję zapisywania adresów. Wszystkie zapisane na Twoim koncie adresy znajdziesz w zakładce Konto -> Zapisane adresy.
Jak usunąć konto w aplikacji?
W celu usunięcia konta wejdź w Konto, następnie Zarządzanie Konta i złóż dyspozycję usunięcia konta lub skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny inpostfresh.pl/kontakt
Czy mogę zarejestrować się używając zagranicznego numeru telefonu?
Do korzystania z Aplikacji uprawnieni są jedynie Użytkownicy, którzy mają zarejestrowany numer telefonu w polskiej sieci operatora telefonii komórkowej.
ZWROT /REKLAMACJA
Jak mogę zwrócić produkty?
Jeśli chcesz dokonać zwrotu, skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego inpostfresh.pl/kontakt lub skorzystaj z gotowego wzoru odstąpienia, który otrzymałeś na maila wraz z potwierdzeniem zamówienia. Zwrotu możesz dokonać w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki.
Jak mogę złożyć reklamację?
Reklamacje dla zamówień z wyłączeniem Carrefour bądź na funkcjonalność aplikacji, możesz złożyć za pośrednictwem formularza kontaktowego, dostępnego na stronie inpostfresh.pl/kontakt.
Dla zamówień z sieci Carrefour reklamację złożysz telefonicznie, pod numerem +48(22)3230505 bądź mailowo na adres fresh@carrefour.pl.
Co mogę zrobić, jeśli nie jestem w stanie porozumieć się ze Sprzedającym?
Możesz zgłosić do InPost Fresh prośbę o pomoc w rozwiązaniu sprawy, za pośrednictwem formularza, który znajdziesz pod adresem inpostfresh.pl/kontakt. Po weryfikacji sprawy podejmiemy próbę sprawiedliwego rozstrzygnięcia. Czas weryfikacji powinien trwać od 3 do 5 dni roboczych.
Co zrobić, gdy zamówienie, które odebrałem nie jest kompletne?
Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy, dostępny na inpostfresh.pl/kontakt.
DANE OSOBOWE
Gdzie znajdę politykę prywatności?
Sprawdź naszą politykę prywatności.
Jak mogę cofnąć zgodę marketingową?
Zgodę marketingową możesz cofnąć samodzielnie na swoim koncie w aplikacji wchodząc w zakładkę Konto -> Moje dane.