FAQ
Co to jest InPost Fresh?
InPost Fresh to aplikacja, która pozwala na wygodne zakupy bez wychodzenia z domu! Dzięki szerokiej ofercie, możesz zamówić to, co w tradycyjnym sklepie: artykuły spożywcze, chemiczne, kosmetyczne, a także produkty dla dzieci czy zwierząt z dostawą do domu.
W jakim mieście mogę skorzystać z usługi?
Obecnie zamówienia w ramach usługi Świeże zakupy możesz składać na terenie Warszawy, Krakowa, Katowic, Sosnowca, Mysłowic, Czeladzi, Wieliczki i Wrocławia. Usługa Tysiące produktów dostępna jest na terenie całej Polski. (Jeżeli Twój kod pocztowy będzie znajdował się w obrębie tylko jednego Partnera, zakładka Świeże zakupy zmieni się na jego nazwę).
Kto odpowiada za realizację mojego zamówienia?
Za realizację zamówienia oraz jego nadanie odpowiada Sprzedający. Szczegółowe informacje dot. podziału obowiązków znajdziesz w Regulaminie.
Kto odpowiada za przyjmowanie oraz odpowiadanie na moje zgłoszenia reklamacyjne, odstąpienia od umowy oraz zapytania?
Za przyjmowanie oraz przekazywanie zgłoszeń reklamacyjnych, odstąpień od umowy, zapytań do Sprzedającego odpowiada InPost Fresh jako przedstawiciel Sprzedającego. Za ich rozpatrywanie odpowiada wówczas Sprzedający. Szczegółowe informacje dot. podziału obowiązków znajdziesz w Regulaminie.
Kto odpowiada za aspekty techniczne aplikacji?
Za zapewnienie technicznych możliwości zawierania pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym umowy sprzedaży odpowiada InPost Fresh. Szczegółowe informacje dot. podziału obowiązków znajdziesz w Regulaminie.
Kto odpowiada za płatności w aplikacji?
Za pośrednictwo w płatnościach odpowiada zewnętrzny dostawca usług płatniczych (pośrednik) Szczegółowe informacje dot. podziału obowiązków znajdziesz w Regulaminie.
Gdzie mogę pobrać aplikację InPost Fresh ?
Aplikacja dostępna jest do pobrania przez AppStore oraz Sklep Google.
Czym różnią się Świeże zakupy i Tysiące produktów?
Świeże zakupy to zakupy, które zrealizujesz u naszych Partnerów z możliwością dostawy w wybranym przedziale czasowym. Dostawy realizowane są wówczas za pośrednictwem specjalnej floty, która zapewnia kontrolowaną temperaturę dla transportu tego typu produktów. Zakładka Tysiące produktów to możliwość złożenia jednego zamówienia od wielu dostawców w całej Polsce z dostawą za pośrednictwem kuriera lub urządzenia Paczkomat InPost. Dodatkowa różnica to również dostępny asortyment.
ZAMÓWIENIA
Jak złożyć pierwsze zamówienie w ramach usługi Świeże zakupy?
1) Wprowadź swój kod pocztowy, a my sprawdzimy, którzy Partnerzy znajdują się w obrębie Twojej lokalizacji (jeżeli Twój kod pocztowy będzie znajdował się w zasięgu tylko jednego Partnera, usługa Świeże zakupy zmieni się na jego nazwę). 2) Wybierz sklep, w którym chcesz zakupić produkty. 3) Uzupełnij dane dostawy oraz wybierz przedział godzinowy, w którym kurier ma dostarczyć zamówienie. 4) Skompletuj zakupy i wybierz dogodną formę płatności. 5) Opłać zamówienie i czekaj na dostawę!
Jak złożyć pierwsze zamówienie w ramach usługi Zakupy w całej Polsce?
1) Skompletuj koszyk przeglądając kategorie bądź używając wyszukiwarki. 2) Uzupełnij dane dostawy. 3) Wybierz rodzaj dostawy (kurier InPost lub Paczkomat) 4) Opłać zamówienie i czekaj na dostawę!
Czy mogę złożyć zamówienie bez rejestracji w aplikacji?
Bez rejestracji masz możliwość przejrzeć oferty Sprzedawców dostępne na platformie. W celu zrealizowania zamówienia niezbędna jest rejestracja konta.
Jakie produkty dostępne są do zamówienia?
Dzięki aplikacji InPost Fresh możesz zrealizować zamówienia na artykuły świeże, artykuły dla zwierząt, środki czystości, artykuły spożywcze, kosmetyczne i higieniczne oraz produkty dla dzieci.
Czy mogę zamówić świeżą żywność w InPost Fresh?
Świeże produkty możesz zamówić korzystając z zakładki Świeże zakupy, w której dostępni są zależnie od lokalizacji Partnerzy tacy jak Makro czy Carrefour.
Jak wygląda kwestia produktów o zmiennej wadze?
Takie produkty oznaczone są symbolem wagi. Ich waga może nieco różnić się od wagi podanej na karcie produktu. Jeśli okaże się, że wybrany produkt po zważeniu jest lżejszy, różnica w cenie (nadpłata) w przypadku płatności online zostanie zwrócona na Twoje konto. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.
Czy nakładane są limity produktowe?
Niektóre z produktów dostępnych w aplikacji są objęte limitem ilościowym, przypadającym na jedno zamówienie. Informacja dostępna jest w Aplikacji. Jeśli produkt nie jest objęty żadnym limitem w ramach Aplikacji obowiązuje go limit wynikający z Regulaminu obejmujący 10szt.
Czy mogę zmienić zamówienie, które już złożyłem?
Po złożeniu zamówienia nie ma możliwości jego edycji. Jeśli zapomniałeś dodać produkty do koszyka, złóż następne zamówienie.
Czy mogę wrócić do koszyka, który rozpocząłem?
W przypadku zakładki Tysiące produktów masz możliwość kontynuowania rozpoczętego koszyka. W przypadku zakładki Świeże zakupy, (zmiennej w zależności od lokalizacji), koszyk będzie przechowywany nie dłużej niż 30 minut.
Czy mogę złożyć zamówienie dla innej osoby?
Tak, dostarczymy zakupy pod wskazany przez Ciebie adres. Podczas finalizacji zamówienia możesz podać dane osoby, dla której składasz zamówienie. Pamiętaj, że powiadomienia o statusach zamówienia będą przychodziły na adres mailowy, podany w procesie rejestracji.
Jak sprawdzić status zamówienia?
Informacje o zmianie statusu Twojego zamówienia, będą przychodziły na adres e-mail podany w procesie rejestracji. Status zamówienia sprawdzisz również w zakładce Twoje zamówienia.
Gdzie znajdę swoje dotychczasowe zamówienia?
Zamówienia aktualne, jak i historyczne wraz z listą zamówionych produktów i danymi odbiorcy oraz dostawy, które są w trakcie realizacji znajdziesz w zakładce Twoje Zamówienia dostępnej po przejściu do Konta. Możesz w tym miejscu sprawdzać ich statusy.
Co się wydarzy, gdy produkt, który został wybrany nie będzie dostępny u Sprzedawcy?
W przypadku usługi Świeże zakupy postaramy się o zamienniki, które Kurier zabierze ze sobą. Przy odbiorze możesz zdecydować, czy zamienniki zostają z Tobą czy wracają do nadawcy. W przypadku usługi Tysiące produktów Sprzedawca poinformuje Cię o brakujących produktach oraz o ewentualnych opcjach rozwiązania tej sytuacji.
Jaka jest minimalna kwota zamówienia?
W ramach usługi Świeże zakupy minimalna kwota zamówienia wynosi 100 zł. W przypadku usługi Tysiące produktów kwota minimalna zamówienia nie jest wymagana.
Co się stanie, gdy nie odbiorę zamówienia?
W przypadku dostawy kurierem – kurier podejmuje dwie próby dostarczenia zamówienia. Paczkomat przechowa Twoje zamówienie przez 48h. Jeśli po tym czasie odbiór zamówienia nie powiedzie się, zakupy wrócą do Sprzedawcy.
Kupując od kilku sprzedawców, czy mogę dokonać jednej płatności?
W przypadku opcji Tysiące produktów za produkty od wielu Sprzedawców w jednym zamówieniu, dokonujesz tylko jednej płatności. Zamówienia realizowane od Partnerów Makro lub Carrefour generują odrębne transakcje, a tym samym płatności.
Co, jeśli nie mogę znaleźć informacji których szukam w opisie produktu?
Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny pod adresem inpostfresh.pl/kontakt.
Czy mogę złożyć sugestię dotyczącą aplikacji/asortymentu?
Oczywiście, każda opinia i sugestia są dla nas ważne. Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny pod adresem inpostfresh.pl/kontakt .
Jak mogę skorzystać z kodu promocyjnego?
Kod promocyjny możesz wpisać po skompletowaniu koszyka w podsumowaniu zamówienia. Kody promocyjne mogą obniżać wartość całego koszyka bądź jedynie produkty od konkretnego Sprzedającego. Przed użyciem upewnij się w jaki sposób dokładnie działa Twój kod
Czy mogę skorzystać z kilku kodów promocyjnych?
Nie ma możliwości użycia dwóch lub kilku kodów promocyjnych jednocześnie.
Jak anulować zamówienie?
Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny na inpostfresh.pl/kontakt
Czy mogę zmienić adres/datę/godzinę zamówienia?
Modyfikacje daty, terminu oraz miejsca dostawy po złożeniu zamówienia, nie są możliwe.
Czy mogę sprawdzić datę ważności produktu?
Na ten moment nie ma takiej możliwości.
Czy jest możliwość realizacji zamówień cyklicznych?
Na chwilę obecną nie oferujemy takiej możliwości.
Czy jest możliwość zapakowania zakupów EKO?
Forma zapakowania produktów zależna jest wyłącznie od Sprzedającego. Nie wykluczamy, że produkty mogą być zapakowane w opakowania EKO.
Jak skopiować ostatnie zamówienie?
Na chwilę obecną nie umożliwiamy tej funkcjonalności.
KODY RABATOWE
Czym różni się kod rabatowy od kuponu?
Kody rabatowe wykorzystasz podczas zakupów w Makro bądź Carrefour, wybierając sekcję „Świeże zakupy”. Kupony rabatowe obniżą wartość zamówienie z sekcji „Tysiące produktów”.
Z jakich rabatów mogą skorzystać w aplikacji?
W aplikacji możesz wykorzystać kupony rabatowe na zakupy z sekcji „Tysiące produktów” lub kody rabatowe na zakupy w Makro bądź Carrefour. Kupony na zakupy z oferty „Tysiące produktów”, kody ze sklepu Makro oraz kody ze sklepu Carrefour nie są zamienne.
Jak wykorzystać kupon lub kod rabatowy?
Kod na zakupy w Makro i Carrefour należy wpisać w pole „Kod rabatowy” podczas kompletowania zamówienia. Kupony na zakupy z sekcji „ Tysiące produktów” należy wcześniej dodać do konta, następnie w podsumowaniu zamówienia wybrać jeden z dostępnych i cieszyć się zniżką. W oknie „Do zapłaty” wartość zamówienia zostanie pomniejszona o wartość kuponu.
Jak dodać kupon do aplikacji?
Kupon rabatowy dodasz po zalogowaniu się do aplikacji. Wybierz Konto”, a następnie „Kupony rabatowe”. W sekcji „aktywne” należy dodać kupon przez przycisk „Dodaj kupon”. W polu „Twój kupon” wpisz unikalną treść kuponu, a następnie kliknij „Dodaj kupon
Czy mogę wykorzystać kod z Makro do zakupów w Carrefour i na odwrót?
Nie. Kody nie są zamienne i możesz je wykorzystać tylko w sklepie/sekcji, dla którego dedykowany jest kod
Do kiedy mogę wykorzystać kupon rabatowy?
Każdy unikalny kupon i kod rabatowy mają inną datę ważności. W przypadku kuponów sprawdzisz ją w zakładce „Kupony rabatowe” po wyborze „Konto” lub w podsumowaniu zamówienia. Dla kodów rabatowych datę ważności znajdziesz w zależności od kanału pozyskania, w wiadomości e-mail lub na banerze w aplikacji.
Mój kupon/kod wygasł, co teraz?
Jeżeli kupon/kod rabatowy nie został wykorzystany w terminie, wygaśnie i nie będzie możliwości wznowienia go. Nie martw się, zawsze jest szansa na kolejne kupony!
Jak zdobyć kupon/kod rabato
Kupony/kody są generowane na specjalne okazje. Znajdziesz je śledząc nowinki na inpostfresh.pl, na naszym Instagramie @inpostfresh lub na Facebooku.
Mój kupon/kod rabatowy nie działa, co mogę zrobić?
Koniecznie daj nam znać na fresh@inpost.pl bądź przez formularz kontaktowy.
Gdzie znajdę zasady realizacji kuponów rabatowych?
W zależności od kanału pozyskania kuponu, zasady znajdziesz w sekcji „Jak to działa?” pod banerem w aplikacji lub w załączniku nr 8 do Regulaminu Aplikacji, którego treść znajdziesz na naszej stronie.
Chcę anulować zamówienie, czy odzyskam kupon rabatowy?
W przypadku anulacji zamówienia w całości od wszystkich sprzedawców, otrzymasz zwrot rzeczywiście zapłaconej kwoty, a do Twojego konta zostanie przypisany nowy kupon, o takiej samej wartości jak ten wykorzystany do anulowanego zamówienia. W każdym innym przypadku, takim jak częściowa anulacja zamówienia lub zwrot tylko u jednego sprzedawcy, kupon rabatowy nie jest zwracany i traktowany jest jako wykorzystany.
Moje zamówienie zostało anulowane przez Sprzedawcę, co z moim kuponem?
Jeżeli zamówienie zostało anulowane u wszystkich Sprzedających, Twój kupon rabatowy będzie do wykorzystania ponownie. W każdej innej sytuacji zapraszamy do kontaktu pod adresem fresh@inpost.pl, a postaramy się pomóc.
Powyżej jakiej kwoty mogę wykorzystać kupon rabatowy?
Minimalna kwota zamówienia na jaką należy zrealizować zakupy, zależna jest od rodzaju kuponu jaki otrzymasz. Każdorazowo minimalna kwota zamówienia może być inna, sprawdzisz ją w zakładce „Kupony rabatowe”.
Czy mogę komuś podać mój kupon rabatowy?
Każdy kupon rabatowy jest indywidualnie przypisany do Twojego numeru telefonu. Nie ma więc możliwości przekazania go innej osobie.
DOSTAWA
W jaki sposób dostarczamy?
Zamówienia skompletowane w ramach usługi Świeże zakupy (Makro, Carrefour) są obsługiwane przez specjalne samochody dostawcze InPost: lodówko-zamrażarki na kołach. Zamówienia w ramach usługi Tysiące produktów dostarczamy do urządzeń Paczkomat lub przez usługę kurierską InPost. Niektórzy sprzedawcy umożliwiają również opcję odbioru osobistego.
Jaki jest czas dostawy?
W przypadku zamówień w ramach usługi Świeże zakupy (Carrefour, Makro) to Ty możesz wybrać przedział czasowy, który Ci odpowiada. Jeżeli jako sposób dostawy został wybrany Paczkomat lub kurier InPost, deklarowany termin doręczeń przesyłek to 1-2 dni robocze, licząc od dnia nadania.
Jak działa dostawa w przypadku usługi Świeże zakupy?
Dostawa jest realizowana na terenie Warszawy, Krakowa, Katowic, Sosnowca, Mysłowic, Czeladzi, Wieliczki i Wrocławia. W ramach dostawy określasz przedział godzinowy, w którym kurier pojawi się z zamówieniem pod wskazanym przez Ciebie adresem. Terminy dostaw są limitowane.
Jakie są koszty dostawy?
Koszty dostawy różnią się w zależności od rodzaju dostawy. W przypadku usługi Świeże zakupy (Makro, Carrefour), koszt dostawy wynosi od 5.99 zł do 9.99 zł. W przypadku usługi Tysiące produktów dostawa dla zamówień powyżej 40 złotych jest darmowa, zaś dla zamówień poniżej 40 złotych odpowiednio 8.99 zł jeżeli został wybrany Paczkomat oraz 11.99 zł przy wyborze Kuriera InPost.
Jak mogę skontaktować się z kurierem?
Po spakowaniu i przygotowaniu Twojej przesyłki dla kuriera w ramach usługi Świeże zakupy (Makro, Carrefour), wyślemy do Ciebie wiadomość e-mail z podsumowaniem zamówienia. Znajdziesz tam również kontakt do dostawcy. W ramach usługi Tysiące produktów dostawca przekaże numer kontaktowy do kuriera w dniu doręczenia.
W jaki sposób dostarczana (pakowana) jest szybko psująca się żywność?
Świeże zakupy dostarczane są za pośrednictwem specjalnej floty tzw. lodówko-zamrażarek na kołach. Tysiące produktów są zabezpieczone w odpowiednich opakowaniach w zależności do rodzaju produktu.
Czy mogę połączyć dostawę z usługi Świeże zakupy i Tysiące produktów?
Nie ma możliwości połączenia tych dwóch usług.
PŁATNOŚCI
W jaki sposób mogę zapłacić?
Do wyboru są formy płatności takie jak: szybki przelew, płatność kartą oraz Blik. Dodatkowo dokonując zakupów w ramach usługi Świeże zakupy (Makro) możesz wybrać płatność za pobraniem u kuriera - (karta lub BLIK) - ten rodzaj płatności wymaga aktywacji w Aplikacji.
Czy mogę otrzymać fakturę?
Podczas składania zamówienia, po skompletowaniu koszyka na ekranie z podsumowaniem możesz wyrazić chęć otrzymania faktury. Jeżeli potrzebujesz fakturę na zamówienie już zrealizowane, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny pod adresem inpostfresh.pl/kontakt.
Gdzie mogę uzupełnić dane do faktury?
W zakładce Konto -> Dane do faktury możesz dodawać i edytować dane potrzebne do faktury.
Jak uzyskać korektę/duplikat faktury?
Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny inpostfresh.pl/fresh.
Czy mogę dodać na stałe kartę do płatności?
Dodanie karty na chwilę obecną nie jest możliwe. Aktualnie należy każdorazowo podczas realizacji płatności uzupełnić dane karty w celu opłacenia zamówienia.
Czy mogę zapłacić gotówką?
Aktualnie nie umożliwiamy płatności gotówką.
KONTO
Jak zmienić moje dane?
Dane podane w procesie rejestracji, możesz zmienić w zakładce Konto -> Moje dane. UWAGA: Numer telefonu nie może zostać zmieniony
Gdzie znajdę zapisane adresy?
Dla Twojej wygody, aplikacja posiada opcję zapisywania adresów. Wszystkie zapisane na Twoim koncie adresy znajdziesz w zakładce Konto -> Zapisane adresy.
Jak usunąć konto w aplikacji?
W celu usunięcia konta wejdź w Konto, następnie Zarządzanie Konta i złóż dyspozycję usunięcia konta lub skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny inpostfresh.pl/kontakt
Czy mogę zarejestrować się używając zagranicznego numeru telefonu?
Do korzystania z Aplikacji uprawnieni są jedynie Użytkownicy, którzy mają zarejestrowany numer telefonu w polskiej sieci operatora telefonii komórkowej.
ZWROT /REKLAMACJA
Jak mogę zwrócić produkty?
Jeśli chcesz dokonać zwrotu, skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego inpostfresh.pl/kontakt lub skorzystaj z gotowego wzoru odstąpienia, który otrzymałeś na maila wraz z potwierdzeniem zamówienia. Zwrotu możesz dokonać w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki.
Jak mogę złożyć reklamację?
W ramach usługi Tysiące produktów reklamację możesz złożyć za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego inpostfresh.pl/kontakt. W ramach usługi Świeże zakupy (Makro, Carrefour) złożenie reklamacji możliwe jest bezpośrednio u Sprzedającego poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy wskazany w profilu Sprzedawcy oraz za pośrednictwem InPost Fresh.
Co mogę zrobić, jeśli nie jestem w stanie porozumieć się ze Sprzedającym?
Możesz zgłosić do InPost Fresh prośbę o pomoc w rozwiązaniu sprawy, za pośrednictwem formularza, który znajdziesz pod adresem inpostfresh.pl/kontakt. Po weryfikacji sprawy podejmiemy próbę sprawiedliwego rozstrzygnięcia. Czas weryfikacji powinien trwać od 3 do 5 dni roboczych.
Co zrobić, gdy zamówienie, które odebrałem nie jest kompletne?
Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy dostępny na inpostfresh.pl/kontakt.
DANE OSOBOWE
Gdzie znajdę politykę prywatności?
Sprawdź naszą politykę prywatności.
Jak mogę cofnąć zgodę marketingową?
Zgodę marketingową możesz cofnąć samodzielnie na swoim koncie w aplikacji wchodząc w zakładkę Konto -> Moje dane.