- Strona główna
- Informacje prawne
- DSA
Akt o Usługach Cyfrowych
W skrócie
Digital Services Act (DSA) to unijna regulacja , (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych, która zmienia dyrektywę 2000/31/WE.
Dyrektywa wprowadza nowe zasady odpowiedzialności dla platform internetowych, chroniąc użytkowników i promując przejrzystość działań online. Ta strona została stworzona, aby przybliżyć kluczowe informacje o DSA, jego znaczeniu oraz wpływie na firmy i użytkowników w cyfrowym świecie.
Dyrektywa wprowadza nowe zasady odpowiedzialności dla platform internetowych, chroniąc użytkowników i promując przejrzystość działań online. Ta strona została stworzona, aby przybliżyć kluczowe informacje o DSA, jego znaczeniu oraz wpływie na firmy i użytkowników w cyfrowym świecie.
Punkty kontaktowe dla organów państw członkowskich, Komisji i Rady Usług Cyfrowych
Na podstawie artykułu 11 Aktu o Usługach Cyfrowych oraz rozporządzenia GPSR został wyznaczony pojedynczy punkt kontaktowy do komunikacji z podmiotami uprawnionymi.
Korespondencję należy kierować w języku polskim na adres [email protected]
Korespondencję należy kierować w języku polskim na adres [email protected]
Punkty kontaktowe dla odbiorców usług
Odbiorcy usługi mają możliwość podjęcia bezpośredniego kontaktu przez wyznaczone środki komunikacje, dostępne na stronie:
https://inpostfresh.pl/kontakt
https://inpostfresh.pl/kontakt
Mechanizmy zgłaszania i działania
Zgodnie z postanowieniami DSA, artykuł 16 - dowolna osoba lub podmiot może zgłosić określone informacje, które uważa za nielegalne treści przez dedykowany formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem:
https://inpostfresh.pl/kontakt/zgloszenie-nielegalnych-tresci
https://inpostfresh.pl/kontakt/zgloszenie-nielegalnych-tresci
Wewnętrzny system rozpatrywania skarg
Opracowaliśmy wewnętrzny system rozpatrywania skarg, aby zapewnić odbiorcom usługi możliwość zgłaszania zastrzeżeń wobec naszych decyzji w sposób elektroniczny i bezpłatny.
System umożliwia odwołanie się od decyzji dotyczących m.in. usunięcia treści, ograniczenia widoczności, zawieszenia lub zamknięcia konta, a także ograniczeń w monetyzacji.
Każda skarga jest rozpatrywana w przejrzysty sposób, a użytkownicy mają dostęp do tego procesu przez co najmniej sześć miesięcy od wydania decyzji. Odbiorcy usługi, w tym podmioty i osoby zgłaszające, mogą odwołać się od decyzji, przesyłając odwołanie w formie elektronicznej przez poniższy odnośnik.
https://inpostfresh.pl/kontakt/skarga-sprzedawcy
Użytkownik, który nie zgadza się z decyzją podjętą przez usługodawcę dotyczącą treści lub konta, bez względu na wewnętrzny system rozpatrywania skarg ma prawo skontaktować się z certyfikowanym organem pozasądowego rozstrzygania sporów, który pomoże rozwiązać problem.
System umożliwia odwołanie się od decyzji dotyczących m.in. usunięcia treści, ograniczenia widoczności, zawieszenia lub zamknięcia konta, a także ograniczeń w monetyzacji.
Każda skarga jest rozpatrywana w przejrzysty sposób, a użytkownicy mają dostęp do tego procesu przez co najmniej sześć miesięcy od wydania decyzji. Odbiorcy usługi, w tym podmioty i osoby zgłaszające, mogą odwołać się od decyzji, przesyłając odwołanie w formie elektronicznej przez poniższy odnośnik.
https://inpostfresh.pl/kontakt/skarga-sprzedawcy
Użytkownik, który nie zgadza się z decyzją podjętą przez usługodawcę dotyczącą treści lub konta, bez względu na wewnętrzny system rozpatrywania skarg ma prawo skontaktować się z certyfikowanym organem pozasądowego rozstrzygania sporów, który pomoże rozwiązać problem.
Obowiązki sprawozdawcze w zakresie przejrzystości
W tym miejscu będziemy publikować, w okresie co 6 miesięcy średnią miesięczną liczbę aktywnych odbiorców usługi w Unii Europejskiej.
Luty 2025: 133657
Luty 2025: 133657