Raport transparentności – InPost Fresh

Raport transparentności – InPost Fresh

W skrócie


Zgodnie z artykułami 15 i 24 Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA), raport transparentności zawiera informacje o nakazach otrzymanych przez InPost Fresh, moderacji treści, zgłoszeniach dotyczących nielegalnych treści oraz ograniczeniach w korzystaniu z usług.

Okres raportu: 17.02.2024 - 13.02.2025. Raport będzie publikowany co rok.

1. Informacje o platformie:


Nazwa: InPost sp. z o.o. (marka InPost Fresh)
Typ: Platforma internetowa sprzedaży detalicznej produktów od niezależnych sprzedawców.



2. Nakazy od Państw członkowskich:


Liczba otrzymanych nakazów: 0



3. Zasady zgłaszania i usuwania treści:

  • Polityka usuwania: Treści naruszające prawo lub warunki usługi są usuwane bez zwłoki, do 72 godzin od zgłoszenia. Zgłoszenia można przesyłać elektronicznie przez: https://inpostfresh.pl/informacje-prawne/dsa
  • Działania przeciwko nadużyciom: Konta dokonujące bezzasadnych zgłoszeń mogą być zablokowane po uprzednim poinformowaniu właściciela.


Zgłoszenia treści potencjalnie nielegalnych:

Liczba zgłoszeń: 1

  • Zgłoszenia od zaufanych podmiotów sygnalizujących: 0
  • Zgłoszenia od użytkowników: 1


Rodzaj treści zgłoszonej jako potencjalnie nielegalna:

  • Rodzaj produktu: 1


Działania podjęte na podstawie zgłoszeń:

  • Usunięcie treści na podstawie warunków korzystania z platformy: 1


Mediana czasu na rozwiązanie sprawy: 48godzin

Zawieszenie świadczenia usług z powodu nadużyć:

  • Liczba ograniczeń: 0




4. Moderowanie treści na podstawie zgłoszeń oraz z własnej inicjatywy:


Moderacja przy użyciu zautomatyzowanych narzędzi.

  • InPost Fresh wykorzystuje narzędzie, które akceptuje i publikuje oferty, które spełniają warunki wskazane w Regulaminie. Automatyzacja polega akceptacji i odrzucaniu ofert.
  • W przypadku odrzucenia, oferta weryfikowana jest dodatkowo manualnie.
  • Dokładność narzędzia zautomatyzowanego: 95%
  • Poziom błędu zautomatyzowanego narzędzia: 5%
  • Zabezpieczenia: Poprawność wszystkich elementów dodanych przez algorytm jest weryfikowana manualnie.


Moderacja ręczna:

  • Obejmuje zmianę: nazwy, kategorii, parametrów, zdjęć oraz opisu w systemie usługodawcy. Zmiany są dokonywane w systemie. Zgłaszający otrzymuje informację drogą elektroniczną. Nowe oferty trafiają do ręcznego łączenia z obecną karta produktową lub tworzona jest nowa karta produktowa. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości istnieje możliwość przepięcia oferty na inną kartę produktową.


Rodzaj podejmowanych działań:

  • Moderacje treści zgłoszonych jako naruszenie warunków korzystania z usługi (moderacja ręczna): 79
  • Moderacje treści zrealizowana z własnej inicjatywy usługodawcy: 69837
  • W tym Usunięcie/wyłączenie treści/niedopuszczenie: 59400
  • W tym moderacja treści: 10437
  • Moderacje treści zrealizowana przez zautomatyzowane narzędzie 9063



5. Wewnętrzny system rozpatrywania skarg


Zgodnie z artykułem 20 Aktu o Usługach Cyfrowych stworzyliśmy system rozpatrywania skarg, który pozwala użytkownikom zgłaszać zastrzeżenia wobec naszych decyzji elektronicznie i bezpłatnie. Można odwołać się od decyzji dotyczących usunięcia treści, ograniczenia widoczności, zawieszenia lub zamknięcia konta, oraz ograniczeń w monetyzacji. Skargi są rozpatrywane przejrzyście, z dostępem przez co najmniej sześć miesięcy od decyzji. Użytkownicy mogą przesyłać odwołania elektronicznie, korzystając z poniższego odnośnika.

https://inpostfresh.pl/kontakt

Liczba otrzymanych skarg: 1
W podziale na podstawę skargi:

  • Usunięcia informacji lun uniemożliwiania do nich dostępu lub ograniczenia widoczności informacji: 0
  • Zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi, w pełni lub częściowo, na rzecz odbiorców: 1
  • Zawieszenia lub zamknięcia konta odbiorców: 0
  • Zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji przekazanych przez odbiorców: 0

W podziale na podjętą decyzję:

  • Skargi uznane: 1
  • Skargi odrzucone: 0

Mediana czasu potrzebnego na podjęcie decyzji: 3 dni



6. Pozasądowe rozstrzyganie sporów


Zgodnie z artykułem 21, informujemy odbiorców o możliwości skierowania sprawy do certyfikowanego organu pozasądowego rozstrzygania sporów. Informacja ta jest zawarta w Regulaminie InPost Fresh oraz w odpowiedzi na decyzję dotyczącą odbiorcy. Odbiorcy mogą skierować sprawę do dowolnego certyfikowanego organu pozasądowego. Decyzje mogą być zaskarżone sądowo, niezależnie od wcześniejszego odwołania się i skorzystania z pozasądowego rozstrzygania sporów.