- Strona główna
- Informacje prawne
- Raport transparentności
Raport transparentności – InPost Fresh
W skrócie
Zgodnie z artykułami 15 oraz 24 Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) niniejszy raport transparentności zawiera wszelkie informacje o nakazach otrzymanych przez InPost Fresh, moderacji treści, zgłoszeniach dotyczących nielegalnych treści oraz wprowadzonych ograniczeniach do korzystania z usług.
Raport dotyczy okresu od 17.02.2024 do 13.02.2025 i będzie publikowany w rocznych odstępach na tej stronie.
Raport dotyczy okresu od 17.02.2024 do 13.02.2025 i będzie publikowany w rocznych odstępach na tej stronie.
1. Informacje o platformie:
Nazwa platformy: InPost sp. Z o.o. (działający w ramach marki InPost Fresh)
Typ platformy: Platforma internetowa umożliwiająca sprzedaż detaliczną produktów od niezależnych sprzedawców.
Typ platformy: Platforma internetowa umożliwiająca sprzedaż detaliczną produktów od niezależnych sprzedawców.
2. Nakazy od Państw członkowskich:
W tej części opublikujemy liczbę otrzymanych nakazów, zgodnie z artykułami 9 oraz 10 DSA, nakazy podjęcia działań przeciwko nielegalnym treściom oraz nakazy udzielania informacji.
Liczba otrzymanych nakazów: 0
Liczba otrzymanych nakazów: 0
3. Zasady zgłaszania i usuwania treści potencjalnie nielegalnych bądź naruszających warunki korzystania z usługi:
- Polityka usuwania treści: Treści, które naruszają obowiązujące prawo bądź warunki korzystania z usługi, usuwane są bezzwłocznie, w terminie do 72 godzin od zgłoszenia. Zgłoszenia można przesyłać w formie elektronicznej przez wskazane na stronie https://inpostfresh.pl/informacje-prawne/dsa punkty kontaktowe
- Działania podejmowane przeciwko nadużyciom: Zgodnie z Artykułem 23 DSA, konta odbiorców usługi którzy dokonują często oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub wnoszących często oczywiście bezzasadnych skarg mogą zostać zablokowane po uprzednim poinformowaniu o podejrzeniu nadużycia.
Zgłoszenia treści potencjalnie nielegalnych:
Liczba zgłoszeń: 1
- Zgłoszenia od zaufanych podmiotów sygnalizujących: 0
- Zgłoszenia od użytkowników: 1
Rodzaj treści zgłoszonej jako potencjalnie nielegalna:
- Rodzaj produktu: 1
Działania podjęte na podstawie zgłoszeń:
- Usunięcie treści na podstawie warunków korzystania z platformy: 1
Mediana czasu na rozwiązanie sprawy: 48godzin
Zawieszenie świadczenia usług z powodu nadużyć:
- Liczba ograniczeń: 0
4. Moderowanie treści na podstawie zgłoszeń oraz z własnej inicjatywy:
Moderacja przy użyciu zautomatyzowanych narzędzi.
Moderacja ręczna:
Rodzaj podejmowanych działań:
- InPost Fresh wykorzystuje narzędzie, które akceptuje i publikuje oferty, które spełniają warunki wskazane w Regulaminie korzystania z usługi. Automatyzacja polega na zasadzie weryfikacji parametrów wymaganych przez warunki korzystania z usługi i na tej podstawie akceptuje ofertę aktywując ją, bądź odrzuca. W przypadku odrzucenia, oferta weryfikowana jest dodatkowo manualnie.
- Dokładność narzędzia zautomatyzowanego: 95%
- Poziom błędu zautomatyzowanego narzędzia: 5%
- Zabezpieczenia: Poprawność wszystkich elementów dodanych przez algorytm jest weryfikowana manualnie przez zespół odpowiedzialny za katalog ofert
Moderacja ręczna:
- Obejmuje zmianę: nazwy, kategorii, parametrów, zdjęć oraz opisu w systemie usługodawcy. Weryfikacja zgłoszenia odbywa się po stronie zespołu Katalogu InPost Fresh. Zmiany są dokonywane w systemie, a o zmianach zgłaszający otrzymuje informację drogą elektroniczną. W przypadku nowych ofert, w razie wątpliwości oferta trafia do ręcznego łączenia z obecną karta produktową lub tworzona jest nowa karta produktowa. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości w procesie łączenia istnieje możliwość przepięcia oferty na inną kartę produktową lub rozłączenie jej na stałe w przypadku podania błędnie numeru EAN produktu.
Rodzaj podejmowanych działań:
- Moderacje treści zgłoszonych jako naruszenie warunków korzystania z usługi (moderacja ręczna): 79
- Moderacje treści zrealizowana z własnej inicjatywy usługodawcy: 69837
- W tym Usunięcie/wyłączenie treści/niedopuszczenie: 59400
- W tym moderacja treści: 10437
- Moderacje treści zrealizowana przez zautomatyzowane narzędzie 9063
5. Wewnętrzy system rozpatrywania skarg
Zgodnie z artykułem 20 Aktu o Usługach Cyfrowych, opracowaliśmy wewnętrzny system rozpatrywania skarg, aby zapewnić odbiorcom usługi możliwość zgłaszania zastrzeżeń wobec naszych decyzji w sposób elektroniczny i bezpłatny. System umożliwia odwołanie się od decyzji dotyczących m.in. usunięcia treści, ograniczenia widoczności, zawieszenia lub zamknięcia konta, a także ograniczeń w monetyzacji. Każda skarga jest rozpatrywana w przejrzysty sposób, a użytkownicy mają dostęp do tego procesu przez co najmniej sześć miesięcy od wydania decyzji. Odbiorcy usługi, w tym podmioty i osoby zgłaszające, mogą odwołać się od decyzji, przesyłając odwołanie w formie elektronicznej przez poniższy odnośnik.
https://inpostfresh.pl/kontakt
Liczba otrzymanych skarg: 1
W podziale na podstawę skargi:
https://inpostfresh.pl/kontakt
Liczba otrzymanych skarg: 1
W podziale na podstawę skargi:
- Usunięcia informacji lun uniemożliwiania do nich dostępu lub ograniczenia widoczności informacji: 0
- Zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi, w pełni lub częściowo, na rzecz odbiorców: 1
- Zawieszenia lub zamknięcia konta odbiorców: 0
- Zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji przekazanych przez odbiorców: 0
- Skargi uznane: 1
- Skargi odrzucone: 0
6. Pozasądowe rozstrzyganie sporów
Na podstawie artykułu 21, usługodawca zobowiązany jest poinformowania odbiorców o możliwości skierowania sprawy do certyfikowanego organu pozasądowego rozstrzygania sporów. Informacja zawarta jest w Regulaminie InPost Fresh oraz w odpowiedzi z decyzją w sprawie Odbiorcy, każdorazowo mają możliwość skierowania sprawę do dowolnego certyfikowanego organu pozasądowego rozstrzygania sporów. Decyzje podjęte w sprawie mogą zostać zaskarżone na drodze sądowej, niezależnie od uprzedniego wniesienia odwołania oraz skorzystania z pozasądowego trybu rozstrzygania sporów.
Liczba sporów przekazanych do organów pozasądowego rozstrzygania sporów: 0
Liczba sporów przekazanych do organów pozasądowego rozstrzygania sporów: 0