Raport transparentności – InPost Fresh

W skrócie

Zgodnie z artykułami 15 i 24 Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA), raport transparentności zawiera informacje o nakazach otrzymanych przez InPost Fresh, moderacji treści, zgłoszeniach dotyczących nielegalnych treści oraz ograniczeniach w korzystaniu z usług.

Okres raportu: 17.02.2024 - 13.02.2025. Raport będzie publikowany co rok.

1. Informacje o platformie:

Nazwa: InPost sp. z o.o. (marka InPost Fresh)
Typ: Platforma internetowa sprzedaży detalicznej produktów od niezależnych sprzedawców.

2. Nakazy od Państw członkowskich:

Liczba otrzymanych nakazów: 0

3. Zasady zgłaszania i usuwania treści:

  • Polityka usuwania: Treści naruszające prawo lub warunki usługi są usuwane bez zwłoki, do 72 godzin od zgłoszenia. Zgłoszenia można przesyłać elektronicznie przez: https://inpostfresh.pl/informacje-prawne/dsa
  • Działania przeciwko nadużyciom: Konta dokonujące bezzasadnych zgłoszeń mogą być zablokowane po uprzednim poinformowaniu właściciela.

Zgłoszenia treści potencjalnie nielegalnych:

Liczba zgłoszeń: 1
  • Zgłoszenia od zaufanych podmiotów sygnalizujących: 0
  • Zgłoszenia od użytkowników: 1

Rodzaj treści zgłoszonej jako potencjalnie nielegalna:
  • Rodzaj produktu: 1

Działania podjęte na podstawie zgłoszeń:
  • Usunięcie treści na podstawie warunków korzystania z platformy: 1

Mediana czasu na rozwiązanie sprawy: 48godzin

Zawieszenie świadczenia usług z powodu nadużyć:
  • Liczba ograniczeń: 0

4. Moderowanie treści na podstawie zgłoszeń oraz z własnej inicjatywy:

Moderacja przy użyciu zautomatyzowanych narzędzi.
  • InPost Fresh wykorzystuje narzędzie, które akceptuje i publikuje oferty, które spełniają warunki wskazane w Regulaminie. Automatyzacja polega akceptacji i odrzucaniu ofert.
  • W przypadku odrzucenia, oferta weryfikowana jest dodatkowo manualnie.
  • Dokładność narzędzia zautomatyzowanego: 95%
  • Poziom błędu zautomatyzowanego narzędzia: 5%
  • Zabezpieczenia: Poprawność wszystkich elementów dodanych przez algorytm jest weryfikowana manualnie.

Moderacja ręczna:
  • Obejmuje zmianę: nazwy, kategorii, parametrów, zdjęć oraz opisu w systemie usługodawcy. Zmiany są dokonywane w systemie. Zgłaszający otrzymuje informację drogą elektroniczną. Nowe oferty trafiają do ręcznego łączenia z obecną karta produktową lub tworzona jest nowa karta produktowa. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości istnieje możliwość przepięcia oferty na inną kartę produktową.

Rodzaj podejmowanych działań:
  • Moderacje treści zgłoszonych jako naruszenie warunków korzystania z usługi (moderacja ręczna): 79
  • Moderacje treści zrealizowana z własnej inicjatywy usługodawcy: 69837
  • W tym Usunięcie/wyłączenie treści/niedopuszczenie: 59400
  • W tym moderacja treści: 10437
  • Moderacje treści zrealizowana przez zautomatyzowane narzędzie 9063

5. Wewnętrzny system rozpatrywania skarg

Zgodnie z artykułem 20 Aktu o Usługach Cyfrowych stworzyliśmy system rozpatrywania skarg, który pozwala użytkownikom zgłaszać zastrzeżenia wobec naszych decyzji elektronicznie i bezpłatnie. Można odwołać się od decyzji dotyczących usunięcia treści, ograniczenia widoczności, zawieszenia lub zamknięcia konta, oraz ograniczeń w monetyzacji. Skargi są rozpatrywane przejrzyście, z dostępem przez co najmniej sześć miesięcy od decyzji. Użytkownicy mogą przesyłać odwołania elektronicznie, korzystając z poniższego odnośnika.

https://inpostfresh.pl/kontakt

Liczba otrzymanych skarg: 1
W podziale na podstawę skargi:
  • Usunięcia informacji lun uniemożliwiania do nich dostępu lub ograniczenia widoczności informacji: 0
  • Zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi, w pełni lub częściowo, na rzecz odbiorców: 1
  • Zawieszenia lub zamknięcia konta odbiorców: 0
  • Zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji przekazanych przez odbiorców: 0
W podziale na podjętą decyzję:
  • Skargi uznane: 1
  • Skargi odrzucone: 0
Mediana czasu potrzebnego na podjęcie decyzji: 3 dni

6. Pozasądowe rozstrzyganie sporów

Zgodnie z artykułem 21, informujemy odbiorców o możliwości skierowania sprawy do certyfikowanego organu pozasądowego rozstrzygania sporów. Informacja ta jest zawarta w Regulaminie InPost Fresh oraz w odpowiedzi na decyzję dotyczącą odbiorcy. Odbiorcy mogą skierować sprawę do dowolnego certyfikowanego organu pozasądowego. Decyzje mogą być zaskarżone sądowo, niezależnie od wcześniejszego odwołania się i skorzystania z pozasądowego rozstrzygania sporów.