- Strona główna
- Informacje prawne
- Raport transparentności
Raport transparentności – InPost Fresh
W skrócie
Zgodnie z artykułami 15 i 24 Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA), raport transparentności zawiera informacje o nakazach otrzymanych przez InPost Fresh, moderacji treści, zgłoszeniach dotyczących nielegalnych treści oraz ograniczeniach w korzystaniu z usług.
Okres raportu: 17.02.2024 - 13.02.2025. Raport będzie publikowany co rok.
Okres raportu: 17.02.2024 - 13.02.2025. Raport będzie publikowany co rok.
1. Informacje o platformie:
Nazwa: InPost sp. z o.o. (marka InPost Fresh)
Typ: Platforma internetowa sprzedaży detalicznej produktów od niezależnych sprzedawców.
Typ: Platforma internetowa sprzedaży detalicznej produktów od niezależnych sprzedawców.
2. Nakazy od Państw członkowskich:
Liczba otrzymanych nakazów: 0
3. Zasady zgłaszania i usuwania treści:
- Polityka usuwania: Treści naruszające prawo lub warunki usługi są usuwane bez zwłoki, do 72 godzin od zgłoszenia. Zgłoszenia można przesyłać elektronicznie przez: https://inpostfresh.pl/informacje-prawne/dsa
- Działania przeciwko nadużyciom: Konta dokonujące bezzasadnych zgłoszeń mogą być zablokowane po uprzednim poinformowaniu właściciela.
Zgłoszenia treści potencjalnie nielegalnych:
Liczba zgłoszeń: 1
- Zgłoszenia od zaufanych podmiotów sygnalizujących: 0
- Zgłoszenia od użytkowników: 1
Rodzaj treści zgłoszonej jako potencjalnie nielegalna:
- Rodzaj produktu: 1
Działania podjęte na podstawie zgłoszeń:
- Usunięcie treści na podstawie warunków korzystania z platformy: 1
Mediana czasu na rozwiązanie sprawy: 48godzin
Zawieszenie świadczenia usług z powodu nadużyć:
- Liczba ograniczeń: 0
4. Moderowanie treści na podstawie zgłoszeń oraz z własnej inicjatywy:
Moderacja przy użyciu zautomatyzowanych narzędzi.
Moderacja ręczna:
Rodzaj podejmowanych działań:
- InPost Fresh wykorzystuje narzędzie, które akceptuje i publikuje oferty, które spełniają warunki wskazane w Regulaminie. Automatyzacja polega akceptacji i odrzucaniu ofert.
- W przypadku odrzucenia, oferta weryfikowana jest dodatkowo manualnie.
- Dokładność narzędzia zautomatyzowanego: 95%
- Poziom błędu zautomatyzowanego narzędzia: 5%
- Zabezpieczenia: Poprawność wszystkich elementów dodanych przez algorytm jest weryfikowana manualnie.
Moderacja ręczna:
- Obejmuje zmianę: nazwy, kategorii, parametrów, zdjęć oraz opisu w systemie usługodawcy. Zmiany są dokonywane w systemie. Zgłaszający otrzymuje informację drogą elektroniczną. Nowe oferty trafiają do ręcznego łączenia z obecną karta produktową lub tworzona jest nowa karta produktowa. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości istnieje możliwość przepięcia oferty na inną kartę produktową.
Rodzaj podejmowanych działań:
- Moderacje treści zgłoszonych jako naruszenie warunków korzystania z usługi (moderacja ręczna): 79
- Moderacje treści zrealizowana z własnej inicjatywy usługodawcy: 69837
- W tym Usunięcie/wyłączenie treści/niedopuszczenie: 59400
- W tym moderacja treści: 10437
- Moderacje treści zrealizowana przez zautomatyzowane narzędzie 9063
5. Wewnętrzny system rozpatrywania skarg
Zgodnie z artykułem 20 Aktu o Usługach Cyfrowych stworzyliśmy system rozpatrywania skarg, który pozwala użytkownikom zgłaszać zastrzeżenia wobec naszych decyzji elektronicznie i bezpłatnie. Można odwołać się od decyzji dotyczących usunięcia treści, ograniczenia widoczności, zawieszenia lub zamknięcia konta, oraz ograniczeń w monetyzacji. Skargi są rozpatrywane przejrzyście, z dostępem przez co najmniej sześć miesięcy od decyzji. Użytkownicy mogą przesyłać odwołania elektronicznie, korzystając z poniższego odnośnika.
https://inpostfresh.pl/kontakt
Liczba otrzymanych skarg: 1
W podziale na podstawę skargi:
https://inpostfresh.pl/kontakt
Liczba otrzymanych skarg: 1
W podziale na podstawę skargi:
- Usunięcia informacji lun uniemożliwiania do nich dostępu lub ograniczenia widoczności informacji: 0
- Zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi, w pełni lub częściowo, na rzecz odbiorców: 1
- Zawieszenia lub zamknięcia konta odbiorców: 0
- Zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji przekazanych przez odbiorców: 0
- Skargi uznane: 1
- Skargi odrzucone: 0
6. Pozasądowe rozstrzyganie sporów
Zgodnie z artykułem 21, informujemy odbiorców o możliwości skierowania sprawy do certyfikowanego organu pozasądowego rozstrzygania sporów. Informacja ta jest zawarta w Regulaminie InPost Fresh oraz w odpowiedzi na decyzję dotyczącą odbiorcy. Odbiorcy mogą skierować sprawę do dowolnego certyfikowanego organu pozasądowego. Decyzje mogą być zaskarżone sądowo, niezależnie od wcześniejszego odwołania się i skorzystania z pozasądowego rozstrzygania sporów.