Przejdź do treści

Obecnie istnieje wiele różnych diet, które pomagają nie tylko zrzucić wagę, ale także zwalczyć choroby. Istnieje także dieta, która pomaga przytyć. Wskazana jest dla osób, które mierzą się z problemem niedowagi lub budują masę mięśniową. Kiedy i w jaki sposób korzystać ze zdrowej diety na przytycie, aby nie zaszkodzić organizmowi?

Dieta na przytycie – główne założenia?

Dieta na przytycie przeznaczona jest dla osób, które w zdrowy sposób chcą przybrać na wadze. Bez względu na to, czy jest to związane ze zdrowiem, czy zwiększeniem masy mięśniowej, każdy powinien przestrzegać zasad, aby nie wyrządzić sobie krzywdy podczas zwiększenia kaloryczności swoich posiłków. Jakie zatem są główne założenia diety na przytycie?

  1. Dietę na przytycie wprowadzaj stopniowo.
  2. Spożywaj 5 posiłków dziennie.
  3. Potrawy muszą być zbilansowane.
  4. Kaloryczność potraw nie powinna bazować głównie na cukrach prostych i tłuszczach.
  5. Spożywaj duże ilości warzyw i owoców.
  6. Ogranicz spożywanie produktów wysokoprzetworzonych oraz fast foodów.
  7. Wprowadź także aktywność fizyczną.
  8. Pilnuj zmiany wagi, aby wówczas zmienić kaloryczność posiłków.

Jeśli zmagasz się z problemem zwiększenia wagi, pamiętaj, że nie równa się to z rozpoczęciem jedzenia tłustych potraw. Węglowodany w diecie są bardzo istotne i powinny stanowić 50%, jednak muszą to być węglowodany złożone pochodzące z produktów roślinnych, pełnoziarnistych, orzechów i nasion. Do diety możesz wprowadzić także suplementy diety na przytycie.

InPost Fresh

Czy dieta na przytycie to dieta na masę?

Dieta na przytycie polega na zwiększeniu kaloryczności posiłków w zdrowy sposób. Równa to się z tym, że stosowanie takiej diety przyczyni się do przybrania masy. Zatem tak – dieta na przytycie może być stosowana jako dieta na masę. Należy jednak pamiętać, że kaloryczność potraw trzeba skonsultować z dietetykiem oraz połączyć z uprawianiem sportu. Wówczas z tkanki tłuszczowej i węglowodanów pobierana jest energia. Nie można zmienić tkanki tłuszczowej na tkankę mięśniową. Jest to po prostu fizjologicznie niemożliwe. Odpowiednio zbilansowana, kaloryczna dieta pomoże w budowaniu mięśni.

Zasady prawidłowego odżywiania przy zwiększaniu wagi

Podczas zwiększania wagi należy trzymać się odpowiednich zasad, które pomogą w prawidłowy i przede wszystkim zdrowy dla organizmu sposób, nabrać dodatkowych kilogramów. Kategorycznie unikaj tłustych smażonych potraw, z cukrami prostymi, dużą ilością soli i nafaszerowanymi sztucznymi substancjami. W ten sposób, jak najbardziej nabierzesz wagi, ale również narazisz swój wygląd i zdrowie. Spożywając duże ilości fast foodów, czy cukru sprawisz, że zamiast atrakcyjnego wyglądu, Twoja skóra zacznie pękać i pojawią się rozstępy oraz cellulit. Najgorsze jednak w spożywaniu takich produktów jest to, że niezdrowy tłuszcz zacznie się odkładać w Twoim organizmie i narazisz się na choroby serca, a Twój układ odpornościowy będzie w ciężkim stanie.

  • Spożywaj owoce i warzywa w dużych ilościach.
  • Przygotowuj samodzielnie posiłki, ponieważ w ten sposób masz kontrolę nad tym, co jesz.
  • Nawet podczas diety na przytycie unikaj cukrów prostych oraz węglowodanów, które pochodzą z przetworzonego jedzenia.
  • Często się ruszaj i do swojej codziennej rutyny wprowadź ulubioną aktywność fizyczną.
  • Pamiętaj, aby kontrolować swoją wagę i wraz z jej wzrostem modyfikuj swój jadłospis.

Co jeść stosując dietę na przytycie?

Podczas stosowania jakiekolwiek diety, należy pamiętać o tym, aby odżywiać się zdrowo. Są różne odmiany tego sposobu odżywiania. W zależności od potrzeb może to być:

  • dieta na przytycie 10 kg,
  • dieta na przytycie dla nastolatków,
  • dieta na przytycie dla mężczyzn lub dla kobiet,
  • dieta 2500 kcal na przytycie,
  • dieta 3000 kcal na przytycie.

Dobranie odpowiedniej diety uzależnione jest od indywidualnych potrzeb. Dieta na przytycie dla mężczyzn będzie znacznie różnić się od diety na przytycie dla osoby chorej. Przykładowo podczas anoreksji, dieta na przytycie musi być prowadzona pod okiem specjalisty. Dlatego też jadłospis na dietę na przytycie będzie u każdego się różnił. Jakie jednak ogólne produkty spożywać podczas przykładowej diety na przytycie?

  • chude mięso,
  • warzywa,
  • nabiał (sery, mleko, jogurty),
  • ryby,
  • oliwę z oliwek,
  • produkty pełnorazowe (chleb, kasze, ryże).

Coraz więcej osób rezygnuje ze spożywania mięsa. Zatem jak przytyć na diecie wegetariańskiej? Czy jest to możliwe? Odpowiedź brzmi tak. Należy wówczas zastąpić mięso soczewicą i cieciorką oraz czerwoną i białą fasolą, które są bogate w białko.

Czego unikać w diecie na przytycie?

Podczas stosowania diety na przytycie należy unikać przetworzonej żywności, prostych cukrów i niezdrowych węglowodanów. Należy zrezygnować również z gazowanych, słodkich napojów, alkoholu i papierosów. Tylko podczas przestrzegania zdrowej diety na przytycie możliwe jest zwiększenie masy bez powikłań.

Zdrowa i prosta dieta na przytycie nie oznacza jednak tylko i wyłącznie spożywania dużych porcji sałatek. Należy zachować zdrowy rozsądek i od czasu do czasu można pozwolić sobie na zjedzenie pizzy, frytek lub ulubionego deseru. Ważne, aby posiłki były bogate w witaminy.